כמה סוגי נשרים נצפו בשנה האחרונה בישראל?

בשבוע האחרון ערכו פקחי רשות הטבע והגנים את השלב השני של תוכנית ניטור הנשרים השנתית, כדי לזהות את המצב ומגמות האוכלוסייה.
קובי פינקלר 1 Comment on כמה סוגי נשרים נצפו בשנה האחרונה בישראל?

ספירת הנשרים קיץ 2016: המספרים נמוכים, אבל שומרים על יציבות • אמדן הנשרים עומד על כ -145 85% בדרום, 95% בכרמל ו-40% בגולן

צילום: Haim Shohat/Flash90
בשבוע האחרון ערכו פקחי רשות הטבע והגנים את השלב השני של תוכנית ניטור הנשרים השנתית, כדי לזהות את המצב ומגמות האוכלוסייה.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע האחרון ערכו פקחי רשות הטבע והגנים את השלב השני של תוכנית ניטור הנשרים השנתית, כדי לזהות את המצב ומגמות האוכלוסייה. ספירת הקיץ אמורה לכלול בעיקר נשרים מקומיים (לאחר נדידת האביב צפונה ולפני הגעת הצעירים מדרום-מזרח אירופה ודרום-מערב אסיה) ולנסות לאמוד את הצלחת הקינונים, שזוהו בספירת החורף ולאורך עונת הקינון. הניטור מתבצע במסגרת פרויקט "פורשים כנף" מאז שנת 1999.

במהלך הספירה זוהו (על-פי תגי כנף, טבעות צבע מקודדות ומשדרי) GPS 68 פרטים שונים בנגב ו- 49 פרטים שונים בגולן ובכרמל (זה כולל גם את השבועיים שלפני הספירה). סה"כ 117 פרטים שונים.

מתוך כך, אומדן מספר הנשרים נאמד:

בכ-120 נשרים אם מתבססים רק על נתוני הלינה במצוקים. בכ-145 פרטים על-פי אחוז הפרטים המסומנים (מספר הפרטים המתויגים מכלל הפרטים באוכלוסייה הוא: 85% בדרום, 95% בכרמל ו-40% בגולן על בסיס האחוז בתצפיות ובספירות). בכ-240 בהערכה מקסימלית אם מתכללים את כלל הפרטים שנצפו בלינה בצפון יחד עם נתוני טלמטריה ועם נתוני הלינה ותחנות האכלה בדרום כתצפיות לא חופפות. סה"כ זוהו השנה בישראל 41 התחלות קינון (לעומת 42 ב-2015).

"לסיכום", אומרים ברשות הטבע והגנים, "לא ניתן מתוצאות הספירה לקבוע את המספר הכולל של הנשרים, למעט העובדה שאינו נמוך מ-130 פרטים. עוד אומרים שמספרם של הנשרים בישראל ממשיך להיות נמוך ואין מגמת התאוששות ברורה ואולי אפילו המשך מתון בירידה. נתון זה לא מפתיע לאור התמותה הגדולה של נשרים בשנת 2015".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כותרת המאמר היא "כמה סוגי נשרים…". על כך אין תשובה, כי מדובר רק ב"נשרים ובמספרם במקומות שונים.
    ואילו התמונה היא בכלל לא של נשר…